top of page
Keresés
  • Maria Vanyovszki

A test harmóniája - Mentális gyakorlat

Te hogy érzed magad a testedben? Érzékeled az egészet? Vagy vannak részek, amik hangsúlyosabbak, és van olyan, amit figyelmen kívül hagysz?


Nemcsak a traumák, de a hétköznapi élmények feldolgozásában is nagy tanulság az, hogy nem elég fejben, mentálisan megcsinálni az elengedést. Sok feszültség marad ugyanis a testünkben, amit fejben pedig már rég elengedtünk.


Sokan tudattalanul nem érzékelik egységben a testüket. Vannak részek, amik hangsúlyosabbak, és vannak, amik teljesen elhanyagolódnak.


Ez a gyakorlat a test tudatos érzékelését, új, egységes testtudat kialakítását szolgálja.

Újra felfedezed a tested, tudatosítod az esetleg elhanyagolt vagy problémás részeket és harmóniába kerülsz magaddal.

Végezheted este, elalvás előtt, reggel, felkelés előtt, vagy napközben, egy széken, fotelben ülve.


Hunyd be a szemed.

A figyelmed irányítsd a fejedre. Bújj bele és járd körbe. Te magad vagy az egész fejed. Érezd, ahogy bizsereg benne az élet, ahogy a szemeid megpihennek, ahogy ellazítod az állkapcsod, ellazul a bőröd az arcodon és a fejed tetején.

Majd alig hallhatóan mondd ki az I hangot.


Most menj tovább a testet a fejjel összekötő nyakad felé. A teljes figyelmed irányítsd a nyakadra. Érezd a belső szerveid, a vérkeringésed és a bőröd nyugalmát.

Nagyon halkan mondd ki az E hangot.


Vidd tovább a figyelmed a mellkasod felé, bújj bele, járd körbe, érezd minden porcikádat és közben mondd ki az A hangot.


Haladj tovább a fókuszoddal a gyomor tájék felé. Érezd át a belsődet és külsődet, majd közben mondd ki az O hangot.


Folytasd a figyelmed terelését a hasad alsó részére, az ágyék és a nemi szervek felé. Érezd a vérkeringésed, a bőröd lágyságát, a belső szervek csodálatos működését. Amikor a fókuszod átfogta a tested ezen részét, a mély U hangot mondd ki szinte magadban.


Gondolatban simítsd végig a lábaid.


Majd térj vissza a fejedhez és lassan, koncentráltan csináld végig a gyakorlatot újra, akár többször is. Ahányszor csak jólesik.


A rendszeres gyakorlással oldod a tested feszültségeit és egyre jobban érzed majd az igényeit is.


Hanganyag:


_______

A képet készítette: Kondoros Éva Katalin

A gyakorlat Margit Dahlke és Rüdiger Dahle. Meditációs kalauz című könyve alapján készült.

bottom of page